Нуждаете се от помощ от TaHoma, за да оптимизирате потреблението си на електроенергия? TaHoma ви предлага по един съвет седмично, за да ви насочи в този процес.
За да активирате тази функция, отидете в раздела ""Моите предпочитани"", след това ""Добавяне на предпочитани"", изберете раздела ""Съвети"" и кликнете върху ""Добавяне"".
Всяка седмица в "Любими" ще се показва нов съвет. Като кликнете върху банера, можете да получите достъп до пълния списък с тези съвети.
TaHoma ви помага да контролирате потреблението на електроенергия през нощта (ненужни режими на готовност, програмиране на отоплението, забравени осветления...), като деактивирате контактите, изключвате осветлението, намалявате отоплението и затваряте щорите.
Активирайте предварително зададения сценарии " Нощ " само с няколко кликвания от менюто ""Моите сценарии"", за да ограничите ненужното потребление, без да се замисляте за това.
Сценарият ""Сутрин"" е предназначен да върне дома ви в обичайното му състояние след нощта. Това включва повторно включване на контакти, отваряне на щори и регулиране на отоплението до комфортна температура.
Не трябва да включвате Wifi гейтуея си в сценария "Нощ": ако Wifi гейтуейът ви е изключен през нощта, TaHoma няма да може да го включи отново със сценарии.
В Somfy работим, за да предлагаме съгласувани решения на нашите потребители. Ето защо искаме всички те да използват нашето най-добро и най-ново приложение: TaHoma by Somfy. То може да ви предложи толкова много : разширени функции и съвместимости, модерен дизайн и потребителски интерфейс, редовни актуализации.
Открийте приложението Somfy TaHoma !
Някои продукти и протоколи не са съвместими с новото ни приложение TaHoma. Ако имате такива и преминете към TaHoma, няма да можете да ги използвате повече: Несъвместими продукти Somfy
Несъвместими марки и протоколи
Ако искате да продължите да ги използвате от приложението си, не преминавайте към TaHoma by Somfy.
Ако въпреки новото изживяване, предлагано от новото приложение TaHoma by Somfy, все пак искате да се върнете към приложението TaHoma Classic, следвайте процедурата по-долу: 1. Отидете в менюто "..." на вашето приложение TaHoma by Somfy, "Конфигуриране на инсталацията", след това, "Върнете се към TaHoma Classic" и "Рестартиране на моята инсталация". 2. От интерфейса Somfy-Connect регистрирам отново инсталацията си, като избирам кутията TaHoma V2 3. От уеб интерфейса на TaHoma или от приложението TaHoma Classic извършвам повторно програмиране (моите продукти все още ще бъдат запаметени)
Продуктите ви, които са съвместими с приложението TaHoma by Somfy, ще бъдат автоматично прехвърлени към новото приложение. Предупреждение: Някои от продуктите, които могат да бъдат свързани с вашата TaHoma, не са съвместими с новото приложение. Открийте по-долу кои от тях са засегнати:
Кои съвместимости ще загубя, ако премина от TaHoma Classic към приложението TaHoma by Somfy?
Следните функции, налични в приложението TaHoma Classic, не са налични в приложението TaHoma by Somfy:
На 29 март 2022 г. партньорството между TaHoma и Sonos се разви. Приложението TaHoma Classic няма да поддържа новата комуникационна технология на Sonos. За потребителите, които преминат към новото приложение TaHoma, продуктите на Sonos ще останат съвместими. За потребителите, които останат на TaHoma classic, връзката с продуктите на Sonos може да се запази, но без никаква гаранция. През първото тримесечие на 2024 г. услугата определено ще бъде спряна.
TaHoma by Somfy предлага ново изживяване, така че има някои разлики по отношение на управлението на тези функции. Сценариите се превръщат в ръчни сценарий, те ще се трансформират автоматично. Дневният ред е преработен и се превръща в списък с планирани сценарий, като може да се наложи отново да изберете дните, в които те да се възпроизвеждат. Смарт сценарийте се превръщат в разширени сценарий: За смарт, използващи "Типове дни" и периоди, те ще бъдат деактивирани, тъй като типовете дни не съществуват в TaHoma. Въпреки това лесно ще можете да ги активирате отново, но като използвате друг тип планиране. За смарт използване на условия "или", 2 опции: За смарт, например "Когато е <16° и през седмицата между 20 и 21 ч. или през уикенда между 21 и 22 ч." (с 2 различни условия за време), смарт ще бъде разделен на 2 сценария: (Когато е <16° и през седмицата в 20 ч. и Когато е <16° и през уикенда в 21 ч. Други смарт, използващи условие "или", ще бъдат прехвърлени автоматично За всеки смарт, използващ Периоди от време, като например "От 12 януари до 20 юни", смарт ще бъде деактивиран. Ще можете да го активирате отново.
За разлика от TaHoma Classic, приложението TaHoma by Somfy не предлага организация на продуктите по етажите. При преминаване към приложението TaHoma by Somfy продуктите, които преди това са били поставени в етажи, ще трябва да бъдат свързани със стаи.
Предварително зададения сценарии"Аларма за проникване" на TaHoma позволява свързването на системите за сигурност Somfy Protect и съвместимите сензори на TaHoma. Когато имате поне един сензор за отваряне или движение и охранителна система Somfy protect, ще ви бъде предложен предварително зададен сценарии. Тя позволява на сензорите за TaHoma (за движение или отваряне) да активират алармената система Somfy Protect. Можете лесно да персонализирате сценария, като конфигурирате поне един от режимите на алармата и изберете кой сензор да я активира. Например: Ако алармата ви е в режим "Пълен" и проникването е засечено от един от вашите IntelliTAGs air io, алармената система Somfy Protect ще се активира.
В допълнение към еталона за сценария ще можете да използвате всеки от сензорите си, който да задейства алармата чрез разширена сцена. Например: Ако алармата Ви е в режим "Нощ" и бъде отчетен дим, алармата Ви Somfy Protect ще се задейства.
Предупреждение!
Съвместими системи за сигурност Somfy Protect:
Забележка: Тази функция не е налична с Connectivity kit, тъй като той не е съвместим нито със Somfy Protect, нито със сензорите.
Сценария "Термичен комфорт":
Този сценарии ви дава възможност да оптимизирате комфорта си през цялата година, като автоматизирате слънцезащита в зависимост от вашите продукти, сезона и времето през деня.
Ще ви бъде предложен предварително зададен сценарии, но вие сте свободни да адаптирате условията, действията и времето, когато пожелаете.
В менюто "Сценарии" кликнете върху "Създаване на нов сценарии", след това върху "Термичен комфорт".
Стъпките за конфигуриране:
1. Идентифицирайте и конфигурирайте най-изложената си фасада (другите фасади могат да бъдат конфигурирани по-късно)
2. Изберете продуктите, които са инсталирани на тази фасада: 2 опции:
3. Два предварително зададени сценария ще бъдат конфигурирани автоматично:
Случай 1: инсталация без сензори
Лятно програмиране:
Зимно програмиране:
Случай 2: инсталация с външни светлинни сензори
4. Можете напълно да персонализирате настройките на вашите сценарии, като например:
Важна информация: Сезонът трябва да се промени ръчно, за да се премине от лятно към зимно програмиране.
"Премествате се от дома си, но искате да оставите вашия Somfy гейтуей?
Лесно премахнете профила си от вашия гейтуей, като следвате тази процедура:
Изберете менюто ""..."":"
След това меню "Конфигуриране на инсталацията"
Изберете "Рестартиране на инсталацията"
Кликнете върху бутона: Рестартиране на моята инсталация
След това кликнете върху "Да", за да позволите на продуктите да се свържат с гейтуей.
Извършете рестартирането, като кликнете върху бутона за потвърждение
Поздравления! Вашата инсталация е рестартирана:
Предлага се с всички съвместими с приложението TaHoma гейтуей (TaHoma switch, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2)
"Искате да продадете вашия гейтуей или да го дадете на някой друг?
Можете лесно да извършите пълно рестартиране на вашето свързано решение, като следвате тази процедура.
След това кликнете върху "Не", за да изтриете продуктите, свързани с вашия гейтуей.
"Поздравления! Вашата инсталация е рестартирана:
Предлага се с всички съвместими с приложението TaHoma гейтуей (TaHoma switch, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2).
Преминаването от приложението Connexoon към приложението TaHoma е за постоянно. След като преминете, няма да можете да се върнете към използването на приложенията на Connexoon.
В допълнение към изцяло преработения интерфейс приложението TaHoma предлага нови функции, като например сценарии и меню с предпочитани.
Новото приложение TaHoma се актуализира се няколко пъти годишно. за да ви предложим по-голяма съвместимост и нови функции.
Ако използвате Connexoon iо, всички продукти iо стават съвместими, включително продукти iо на партньорски марки:
И още!
Ако използвате Connexoon RTS, всички продукти RTS са съвместими:
Както за iо, така и за Connexoon RTS вече е налична съвместимост между облаците. Вашето решение е съвместимо с продуктите Somfy Protect, свързания термостат на Somfy, но също така и със сензора за потребление Schneider wiser, осветлението и контактите на Legrand, Sonos, Philips Hue и шлюза за променлив ток Intesis..
Открийте всички съвместимости тук:
Списък на съвместимост на приложението Connexoon iо и TaHoma Списък на съвместимост на приложенията на Connexoon RTS и TaHoma
Somfy се стреми да предлага последователни решения на всички свои потребители.
Приложенията Connexoon ще продължат да функционират до 2027 г.
Те обаче вече няма да се актуализират, за разлика от приложението TaHoma, което ще бъде редовно актуализирано, като по този начин предлага нови възможности и съвместимостти.
Приложението TaHoma е с нов дизайн и нов интерфейс. То разширява и съвместимостта: вече не се ограничавате до продукти от един тип (достъп, прозорци или тераси), а се възползвате от съвместимостта с:
Проверете съвместимостта на вашите продукти с приложението TaHoma:
Някои функции, налични в приложенията Connexoon, не са налични в приложението TaHoma.
При преминаване от приложението Connexoon към приложението TaHoma се губи съвместимостта със сирената Somfy iO и алармата Somfy RTD.
Всички други продукти на Somfy остават съвместими с приложението TaHoma.